Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

Skoledistriktet Aura

Vi har skoler på tre forskellige adresser i skoledistriktet Aura. Hjerting Skole, Sønderrisskolen og Bryndum Skole har fælles ledelse og hører alle under det skoledistrikt, der hedder Auraskolen. Forældrebestyrelsen arbejder på tværs af de tre afdelinger.

Fremtidens kompetencer

Vores ambition er, at alle vores elever trives og får de kompetencer, der bliver særligt brug for i fremtiden. Vi vægter forældresamarbejde højt og tror på, at vi i fællesskab kan give eleverne de bedste betingelser for udvikling og læring.

Vores tre afdelinger

Du kan læse meget mere om de enkelte afdelinger på deres egne sider:

Vores skolebestyrelse

Skolebestyrelsen arbejder med den overordnede retning på Auraskolen. Bestyrelsen repræsenterer Bryndum Skole, Hjerting Skole og Sønderrisskolen.

Se mere om skolebestyrelsen

Internationale projekter

På Auraskolen har vi et stort internationalt udsyn. Derfor deltager vi i mange internationale projekter. Nogle er for lærere og andre for eleverne.

Mere om de spændende projekter

Særlig støtte til ordblinde

Auraskolen tilbyder særlig støtte til elever, der har svært ved at læse og stave

Se mere om vores indsatser

Særlige linjer på Auraskolen

Få overblik over mulighederne fra 7. klasse

I vores skoledistrikt har vi nogle særlige tilbud på flere af vores afdelinger.

Desuden kan alle søge om optagelse i profilklasserne, der er et tilbud til alle elever i kommunen - uanset hvilken skole man går på.

Fremtidens folkeskole

Folkeskolen sættes fri

I de kommende tre år sætter Esbjerg Kommune folkeskolen fri. Regeringen har givet vores skoler frie hænder til at gå nye veje. Vi bruger muligheden til at afprøve nye initiativer, der kan gøre vores skoler endnu bedre.

På den måde er vi med til at sætte retningen for fremtidens folkeskole.

'); }